کد خبر 453561
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۹

مستند «هزار فامیل» با موضوع استبداد و فساد خاندان پهلوی و تاثیرات آن بر روابط فرهنگی، سیاسی و اقتصادی کشور در ۱۱ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای روی آنتن می‌رود.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی شبکه مستند؛ مستند هزار فامیل که توسط عبدالمجید ارجمند طراحی، نویسندگی و تهیه شده است، به زندگی رضا شاه از تولد تا مرگ و حاشیه های زندگی او و نزدیکانش به ویژه اشرف پهلوی و فرزندان شاه پرداخته است.

  • محل اصلی ساخت این مستند در تپه مانتن ویو واقع در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی است که در آن رضا شاه خاطرات خود را مرور می کند.

نخستین قسمت هزار فامیل که استبداد و فساد خاندان پهلوی و تاثیرات آن بر روابط فرهنگی، سیاسی و اقتصادی کشور را مورد بررسی قرار می دهد، از شب گذشته 24 مردادماه ساعت 21:30 از شبکه مستند سیما آغاز شده است.

دیگر قسمت های این مجموعه نیز که در 11 قسمت 30 دقیقه ای تولید شده، روزهای زوج ساعت 21:30 روی آنتن شبکه مستند سیما می رود.

** مرور زندگی ساکنان مسیر رودخانه تلوار در چهار فصل
مجموعه مستند در مسیر تلوار با موضوع زندگی ساکنان مسیر رودخانه تلوار در چهار فصل تصویربرداری شده و هر شب روی آنتن شبکه مستند سیما می رود.

مجموعه در مسیر تلوار در پنج قسمت 30 دقیقه ای از شنبه 24 مرداد تا چهارشنبه 28 مرداد هر شب ساعت 23:30 از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود.

** ویژه برنامه های دهه کرامت شبکه قرآن سیما
شبکه قرآن سیما همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت ویژه برنامه هایی به همین مناسبت روی آنتن خواهد برد.

باران، عنوان ویژه برنامه شبکه قرآن سیماست که به مناسبت ولادت حضرت معصومه (س) با کارشناسی حجت الاسلام حیدری کاشانی و شعرخوانی جواد محمد زمانی امشب 24 مرداد از ساعت 22 به صورت زنده و مستقیم از حرم مطهر آن بانو روی آنتن می رود.

همچنین قرار است برنامه باران به مناسبت روز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) در روز پنجشنبه 29 مرداد از حرم آن حضرت به صورت زنده و مستقیم از ساعت 22 پخش شود.

برنامه صبحگاهی نفس صبح نیز قرار است 25 و 26 مرداد ماه با حضور آیات عظام محمد جواد فاضل لنکرانی و سید محمد سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه (س) به صورت زنده از حرم حضرت معصومه (س) روی آنتن برود.

نفس صبح روز پنجشنبه 29 مرداد به مناسبت سالروز بزگداشت حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) از ساعت 7 صبح با حضور اوحدی به عنوان کارشناس مذهبی از حرم شاهچراغ و روز ولادت امام رضا (ع) نیز از حرم مطهر آن حضرت پخش خواهد شد.

بخش های کوتاه شرح فضائل حضرت معصومه (س) توسط کارشناسان مذهبی تحت عنوان بانوی کرامت از دیگر برنامه های تدارک دیده شده توسط شبکه قرآن سیماست که در دهه کرامت هرشب از ساعت 21:50 روی آنتن این شبکه می رود.

برنامه گفت و گو محور یاد خدا نیز در 2 ویژه برنامه به مناسبت ولادت های حضرت معصومه (س) و حضرت امام رضا (ع) در روزهای 25 مرداد با کارشناسی حجت الاسلام حاج علی اکبری و 3 شهریور ماه با کارشناسی حجت الاسلام عظیمی از حرمین آن بزرگواران در ساعت 19 پخش خواهد شد.

امام مهربانی عنوان دیگر برنامه زنده شبکه قرآن سیماست که همزمان با ایام ولادت امام رضا (ع) در 6 قسمت از روز 31 مرداد لغایت 4 شهریور هر شب ساعت 23:15 با دعوت از کارشناسان مطرح مذهبی که از صحن حرم پخش خواهد شد به بیان فضائل آن امام بزرگوار می پردازد.

امام مهربانی در روز ولادت حضرت امام رضا (ع) به عنوان ویژه برنامه این شبکه از ساعت 11:45 به صورت زنده و مستقیم از حرم مطهر آن حضرت پخش خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس